Маркетингова стратегія. Етап 1

“Стратегія без тактики — це найповільніший шлях до перемоги. Тактика без стратегії  це просто метушня перед поразкою.” ©Лао-Цзи

Чому більшість компаній не мають маркетингової стратегії

Власникам бізнесів завжди потрібні ліди “на вчора”, “от як завалимо відділ продажів заявками, тоді й будемо витрачати час на стратегії”.

Маркетологи теж не в захваті від стратегій, адже потрібно спрогнозувати певний результат і бути за нього відповідальним.

З чого почати

Якщо просто, то маркетингова стратегія це:
1⃣ Де компанія знаходиться зараз (точка А);
2⃣ Де компанія має знаходитись через певний час (точка Б);
3⃣ Як дістатися з точки А в точку Б та які ресурси для цього потрібні.

Спочатку Ціль

Де компанія має знаходитись через певний час або ж “Ціль маркетингової стратегії” має визначатися стратегією всієї компанії — це може бути окремий документ або ж визначений напрямок розвитку.

Чим детальніше прописана ціль, тим легше потім контролювати ситуацію, дивитись чи все йде за планом чи пора щось змінювати.

Якщо ніякого такого документу немає — це перше, що нам потрібно дізнатись у ТОП менеджменту компанії.

Де ми зараз або статус-кво

Щоб розібратися в ситуації й зробити висновки нам потрібно максимально детально проаналізувати наступні питання:
👉 Товари компанії;
👉 Ресурси компанії;
👉 Місткість та перспективи ринку;
👉 Конкуренти;
👉 Цільова аудиторія;
👉 Історія просування.

Основна помилка в маркетингових стратегіях — це недостатнє приділення уваги саме цьому етапу. Тож закочуємо рукава і приступаємо!

Інструменти, які ми будемо використовувати для збирання інформації:
🧪 Внутрішнє анкетування;
🧪 Анкетування клієнтів;
🧪 Конкурентна матриця;
🧪 Аналіз комунікацій конкурентів
🧪 Аналіз наявних рекламних каналів.

Далі, ми систематизуємо отримані дані й зробимо з них висновки, в статті “Маркетингова стратегія. Етап 2”.