Маркетингова стратегія. Крок 1

Стратегія без тактики – це найповільніший шлях до перемоги.
Тактика без стратегії – це просто метушня перед поразкою.
©Лао-Цзи

Час читання 3 хвилини

Чому більшість компаній не мають маркетингової стратегії

Більшість компаній уникають розробки маркетингової стратегії через нагальніші потреби – “ліди потрібні на вчора” та надаючи перевагу оперативним діям, які мають конкретний результат, ніж стратегічному плануванню – “спочатку завалимо відділ продажів заявками, а потім поговоримо”. Маркетологи, у свою чергу, опасаються відповідальності за прогнозування результатів стратегій. Такий підхід часто веде до втрати потенційних можливостей для стійкого розвитку бізнесу.

З чого почати

Якщо просто, то маркетингова стратегія це:

Де компанія знаходиться зараз (точка А);
Де компанія має знаходитись через певний час (точка Б);
Як дістатися з точки А в точку Б та які ресурси для цього потрібні.

Спочатку Ціль

Почнемо з найголовнішого – “Де компанія має знаходитись через певний час” або ж “Ціль маркетингової стратегії”.
Вона має визначатися стратегією всієї компанії – це може бути окремий, розлогий документ з прописаною стратегією на 5, а то й 10 років або ж просто визначений напрямок розвитку.
Чим детальніше прописана ціль, тим легше потім контролювати ситуацію, дивитись чи все йде за планом, або ж пора щось змінювати.
Якщо ніякого такого документу немає – це перше, що нам потрібно дізнатись у ТОП менеджмента компанії.

Де ми зараз або статус-кво

Щоб розібратися в ситуації і зробити висновки нам потрібно максимально детально проаналізувати наступне:

Товари/послуги компанії;
Ресурси компанії;
Ємність та перспективи ринку;
Конкурентів;
Цільову аудиторію;
Історію просування.

Основна помилка в побудові маркетингової стратегії – це недостатнє приділення уваги на цьому етапу.
Він глибокого розуміння цільової аудиторії, сильних та слабких сторін компанії залежатимуть подальші дії та інструменти, які ми будемо обирати для просування.
Тож час закачати рукава й братися до роботи!

Інструменти, які ми будемо використовувати для збирання інформації:

Внутрішнє анкетування;
Анкетування клієнтів;
Конкурентна матриця;
Аналіз комунікацій конкурентів;
Аналіз наявних рекламних каналів.

Далі, ми систематизуємо отримані дані і зробимо з них висновки, в статті Маркетингова стратегія. Крок 2.