Внутрішнє анкетування

Кожен живе, продаючи щось.
©Роберт Луїс Стівенсон

Час читання 10 хвилин

Внутрішнє анкетування – це одна із перших складових Маркетингового плану (читайте статтю “Маркетингова стратегія. Крок 1“).

Чому варто почати збір інформації саме з внутрішнього анкетування? Навіщо витрачати купу часу на дослідження, якщо можна просто запитати.

Ціль анкетування – швидко зібрати інформацаію про ринок, ЦА, конкурентів, а також про компанію, товари, ціноутворення й бізнес-процеси.

Кого слід анкетувати:

 ТОП менеджмент компанії;
Відділ продажів.

Слід опитати мінімум 5 осіб з різних відділів компанії, щоб скласти повну картину, в тому числі наскільки легко передається інформація в середині компанії та чи всі однаково розуміють, яка зараз ситуація в компанії.

Не треба боятися запитувати, наприклад, керівника відділу логістики про продажі чи методи просування, які використовує компанія – співрозмовник має зрозуміти, що ми від нього не чекаємо компетентний висновок, а просто цікава його точка зору.

Внутрішнє анкетування краще проводити індивідуальними зустрічами, виділяючи на кожну 1-1,5 години і, обов’язково, їх всі записувати на диктофон.

Обов’язкові теми анкети:

Продукт;
Ціноутворення;
Етапи воронки продажів;
Просування;
Клієнти;
Конкуренти.

Приклад анкети

Проводимо якогомога більше опитувань. Потім узагальнюємо отриману інформацію від всіх респондентів, а також робимо висновок наскільки вільно інформація розповсюджується компанією, тобто наскільки повно всі відділи володіють інформацією про компанію і її стан.

Отримані дані нам знадобляться для подальшої розробки маркетингової стратегії, але спочатку нам потрібно ще дещо зробити.

Тож наступний крок – Анкетування клієнтів.