Внутрішнє анкетування
Кожен живе, продаючи щось.
©Роберт Луїс Стівенсон
Час читання 10 хвилин
Внутрішнє анкетування – це одна із перших складових Маркетингового плану (читайте статтю “Маркетингова стратегія. Крок 1“).
Чому варто почати збір інформації саме з внутрішнього анкетування? Навіщо витрачати купу часу на дослідження, якщо можна просто запитати.
Ціль анкетування – швидко зібрати інформацаію про ринок, ЦА, конкурентів, а також про компанію, товари, ціноутворення й бізнес-процеси.
Кого слід анкетувати:
Слід опитати мінімум 5 осіб з різних відділів компанії, щоб скласти повну картину, в тому числі наскільки легко передається інформація в середині компанії та чи всі однаково розуміють, яка зараз ситуація в компанії.
Не треба боятися запитувати, наприклад, керівника відділу логістики про продажі чи методи просування, які використовує компанія – співрозмовник має зрозуміти, що ми від нього не чекаємо компетентний висновок, а просто цікава його точка зору.
Внутрішнє анкетування краще проводити індивідуальними зустрічами, виділяючи на кожну 1-1,5 години і, обов’язково, їх всі записувати на диктофон.
Обов’язкові теми анкети:
Приклад анкети
Проводимо якогомога більше опитувань. Потім узагальнюємо отриману інформацію від всіх респондентів, а також робимо висновок наскільки вільно інформація розповсюджується компанією, тобто наскільки повно всі відділи володіють інформацією про компанію і її стан.
Отримані дані нам знадобляться для подальшої розробки маркетингової стратегії, але спочатку нам потрібно ще дещо зробити.
Тож наступний крок – Анкетування клієнтів.