Аналіз комунікацій конкурентів

Конкуренція забезпечує найкращі якості продуктів та розвиває найгірші якості людей. ©Давид Сарнов

Дуже важливо відстежувати, що саме кажуть конкуренти своїм клієнтам, які обіцянки дають, та на які емоції чи болі натискають.
Ми розглянемо рекламні і соціальні комунікації конкурентів.

Етап 1 — знайти конкурентів

Про те, як виявити конкурентів, читайте в статті Конкурентний аналіз.

Етап 2 — вивчаємо їх рекламні та соціальні комунікації

Знаходимо сторінки конкурентів у Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Telegram і т.д. Дивимось скільки підписників, як часто публікується контент, скільки активної аудиторії та на який контент аудиторія реагує краще.

Заходимо конкурентів на Facebook Ads Library та дивимось всю активну рекламу конкурентів. Якщо реклама веде на сайт – не зайвим буде подивитись utm-мітку, в ній може бути корисна інформація, щодо структури рекламної кампанії чи таргету.

Заходимо в Google й пишемо запити, які б робили ваші клієнти — вивчаємо рекламні оголошення. Краще робити скриншоти й зберігати всі оголошення та креативи до тек розбитих по конкурентах.

Також збираємо зворотий зв’язок про конкурентів — дивимось відгуки в Google, в інших джерелах та на самих сайтах конкурентів (але не дуже їм довіряємо).

Етап 3 — заповнюємо таблиці

Аналіз рекламних комунікацій

Таблиця для заповнення аналізу рекламних комунікацій.

Відкриваємо таблицю й натискаємо “Файл” -> “Копіювати”

✍️ Рекламні інструменти — записуємо всі інструменти, які ми побачили у конкурентів.

✍️ Методи захвата лідів — максимально широко описуємо ту частину лійки продажу, про яку нам вдалося дізнатися. Докладніше читайте в статті Лійка продажу.

✍️ Приклади креативів — робимо посилання на найвдаліші креативи та рекламні оголошення.

✍️ Позиціювання — коротко пишемо, яким на нашу думку хоче здаватися конкурент в очах клієнтів. Докладніше читайте в статті Позиціювання.

✍️ 4 “Чому” має містити інформацію з рекламних меседжів конкурентів — те що вони доносять до цільової аудиторії.
Чому саме цей товар — переваги товарів (можна взяти з Конкурентної матриці).
Чому саме у нас — позиціювання конкурентів, саме компанії, а не товару.
Чому по цій ціні — як компанія виправдовує ціну на свій товар, чи робить розпродажі, або якось по іншому зменшує ціну.
Чому саме зараз — чи підштовхує компанія до негайних дій.

✍️ Позитивні відгуки — вибираємо переваги, які частіше за все описують клієнти й копіюємо декілька прикладів.

✍️ Негативні відгуки — вибираємо недоліки, які частіше за все описують клієнти й копіюємо декілька прикладів.

✍️ Інше — записуємо все, що на нашу думку є важливим, але не потрапило в інші стовпчики.

Аналіз соціальних комунікацій

Таблиця для заповнення аналізу рекламних комунікацій.

Відкриваємо таблицю й натискаємо “Файл” -> “Копіювати”

✍️ Вписуємо соціальні мережі, які використовуємо ми та наші конкуренти.

✍️ Залученість аудиторії — визначаємо кількістю лайків, коментарів та шерів щодо загальної кількості підписників:
Немає — менш як 0,5%;
Низька — 0,5-3%;
Середня — 3-10%;
Висока — більше за 10%.

✍️ Який контент — пишемо рубрики, теми контенту.

✍️ Tone of voice — яка манера розмови. Докладніше читайте в статті Tone of voice.

На цьому з аналізом рекламних та соціальних комунікацій конкурентів завершено.
Що далі? Аналіз наявних рекламних каналів.